Tesla Elektrikli Otomobiller

215

Genel Bakış
Tesla Motors firması silikon vadisi temelli elektrikli otomobillerin gelişimine büyük katkılar sağlamış şirkettir. Firma 2 mühendisin 2003 yılındaki kurulum faaliyetleriye San Carlos’ta icraata başladı. Takip eden yıllarda elektrikli otomobil ile ilgili bir çok patent alındı ve bu patentler serbest kullanıma açılarak elektrikli otomobil camiasına büyük katkılarda bulundu.

Sermaye
Şirketin ilk ve büyük sermaye kaynağını şuan firmanın genel müdürlüğünü yapan Elon Musk (Paypal’ın eşkurucusu) sağladı. Yatırımcılar arasına sonradan Google müdürleri ve eBay eski kurucusu da katıldı ve şirket 60 milyon dolarlık sermayeye ulaşmış oldu.

Elektrikli Araba Nasıl Çalışır?

Bu sistemlerde araçta bir elektrik motoru bulunur ve bu motor 60 volt enerjiyle çalışır. Bu motora elektrik enerjisi sağlayan birde bataryalar bulunur ki bu bataryalar çok ağır materyallerdir. Tesla bunu arabanın olabildiğince aşağısına konumlandırarak otomobilin ağırlık merkezini aşağıya çekerek yol tutuşa katkıda bulunur. Ayrıca bazı sistemlerde otomobil prize takıp şarj etmek dışında bazı fren ve yavaşlama hareketlerinde de hybit sistemler gibi kendini şarj edebilmektedir.

Menzil Artırıcı Sistem Nedir?

Otomobilde elektrikli motorun yanı sıra bir adette içten yanmalı (benzinli veya dizel) motor bulunur. Bu motorun otomobilin tekerlekleriyle bir bağlantısı yoktur. Otomobilinizin bataryalı gideceğiniz yere sizi ulaştırmadan bittiğinde bu içten yanmalı motor devreye girerek jeneratör görevi görür ve elektrik motorunuzun çalışmasını sağlar.

Elektrikli Otomobil Alınır mı?

Arkadaşlar burada şahsi tecrübelerime dayanarak samimi bir yorum yapacağım. Elektrikli otomobiller, benzinli ve dizel otomobillere göre çok daha verimli ve zararsız ancak Türkiye şartlarına baktığımızda şarj istasyonlarının azlığı motor ustalarının bu motorları daha tanıyamaması, elektrikli otomobil servislerinin yetersiz olması beni elektrikli otomobil almaktan uzak tutuyor. Bundan bir süre sonra Türkiye’ye elektrikli otomobil alt yapısı iyice oturduğunda, şarj istasyonları çoğalıp, servisler arttığında bir numaralı tercihim olacaktır.

Tesla Tek Şarj ile Ne Kadar Yol Alıyor?

Bu modelden modele değişse de ben size 3 binek modelin tesla sitesindeki veriler doğrultusunda ne kadar menzin aldığını yazacağım.

Model S: Teslanın sitesinde 335 mil menzili gösteriliyor. Bunu km cinsine çevirirsek 563 km civarı bir mesafeye denk gelir.
Model X: 295 mil yani 474 km
Model 3: 310 mil yani 498 km

Arkadaşlar bu rakamlar düşük rakamlar değil zaten yılda en çok 2 ya da 3 kere hiç durmadan 500 km yol alıyoruz. Rakamlar düşük geliyorsa eğer teknoloji geliştikçe bu rakamlar artacak ve menziller belki de iki katına çıkacaktır.

Tesla Batarya Ömürleri Ne Kadar?

Li-ion piller yapıları gereği gün geçtikte ömürlerini harcarlar ve kullanım süreleri azalır. Çoğumuzun evinde kullandığı laptop bataryaları ve telefon bataryaları buna örnek gösterilebilir. Peki Tesla’nın Li-ionlarının ömrü ne kadar? Tesla bataryaları konusunda kullanıcılara 8 yıl gibi bir garanti süresi içerisinde sınırsız km avantajı sunuyor. Peki bu garanti ne kadar gerçek. Avrupa’daki Tesla sahiplerinin araçları kontrol edilip grafiğe döküldüğünde, grafik Tesla alacak müşterilerin yüreğine su serpiyor çünkü hiçbir Tesla pil ömrünün daha %10 undan fazlasını harcayamamış. Elektrikli otomobil sanayisi geliştikçe de batarya üreten farklı firmalar olacaktır. Önümüzdeki yıllarda bataryalarınızı da ucuz fiyatlara değiştirebileceğinizi umuyoruz.